مقاله گاز r22

مقالات جدید گازی

مقاله گاز r22

۲۹۴ بازديد

گاز r22
معروفترین و معتبرترین برند گاز R22 هانیول Honeywell می باشد که یک برند آمریکائی است و شرکت فاران صنعت توانائی تامین گاز r22 با برند هانیول هم در قالب سیلندر های یکبار مصرف 13.6 کیلوگرم ،هم سیلندر های قابل شارژ 60 لیتری و هم چنین تن تانک های یک تنی دارا می باشد.گاز r22 با فرمول شیمیائی CHCLF2 و با نام آیوپاک کلرو دی فلورو متان شناخته می شود .
گاز r22 یکی از پرکاربردترین گاز های فریون می باشد که البته طی سال های اخیر استفاده از این گاز بدلیل اثرات مخرب بر لایه اوزن و افزایش گرمای زمین روبه کاهش رفته و کشورهای توسعه یافته در حال وضع قانون منع استفاده از این گاز و جایگزینی گاز R600a و گاز R404a بجای گاز r22  می باشند. اما در کشورهای جهان سوم بدلیل قیمت پایین در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

گاز r22

تیم فنی شرکت فاران صنعت جهت انجام معاوضه و یا شارژ در سیلندر خریدار یک سری خدمات و بررسی هائی بر اساس استاندارد ISIRI6792  به شرح ذیل بر روی سیلندرها انجام می دهد .
شایان ذکر است شرکت فاران صنعت تامین کننده رگولاتور های درااستار DRASTAR کره جنوبی می باشد که این رگولاتورها ( مانومتر ها ) قابلیت استفاده هم بصورت خطی و هم سر سیلندری را دارند.
گاز پنتان گازی بی رنگ و به شدت اشتعال زا است .
گاز نرمال بوتان یا گاز بوتان طبیعی با فرمول مولکولی C4H10 چهارمین عضو خانواده آلکان ها به شمار می آید که در آن هر چهار کربن بصورت خطی و زنجیر وار به هم وصل می باشند.
مخلوط های گازی / گاز های کالیبراسیون از نظر امکان تهیه به دو دسته تقسیم می شوند.
گاز هوای خشک یا گاز Z-Air : هوای خشک یا هوای فشرده که به هوای صفر هم مشهور است که با نماد شیمیائی Z-Air هم نمایش داده می شود همان هوایی است که ما در آن نفس می کشیم و زندگی می کنیم فقط با این تقاوت که فشاری بالاتر از فشار جو بر آن وارد شده و بصورت فشرده در آمده است .
گاز نرمال بوتان در شرایط فشار و دمای استاندارد بصورت گازی بی رنگ ، بی بو ، غیر سمی و بسیار قابل اشتعال است.
گاز اکسیژن ، گازی بی بو، بی رنگ، غیرسمی و خنثی است .
گاز ایزوبوتان یا گاز متیل پروپان با فرمول مولکولی  ISO-C4H10 چهارمین عضو خانواده آلکان ها به شمار می آید که در آن سه کربن بصورت خطی و یکی از کربن ها به صورت شاخه دار به کربن شماره 2  وصل می باشد.
جنس شیرهای سر سیلندرها بر اساس نوع گاز موجود به دو دسته تقسیم بندی می شود.
گاز دی اکسید کربن ماده ای غیر قطبی است و در دمای پایین تر از -78 درجه سانتیگراد متراکم شده و جسم سفید رنگ جامدی به نام یخ خشک ایجاد می کند.
شایان ذکر است گاز نرمال بوتان را با اضافه کردن اتیل مرکاپتان بو دار می کنند ( بوئی شبیه تخم مرغ گندیده ) تا هنگام حمل و نقل در صورت نشتی به سرعت قابل تشخیص باشد.
هیدروژن در زبان فرانسه به معنی سازنده آب ( آبزا ) می باشد و از واژه یونانی hudôr یعنی "آب" و gennen یعنی "تولید کننده" گرفته شده است.
گاز هلیوم گازی بی بو، بی رنگ، بی مزه، غیرسمّی و خنثی است .
بخش عمده ای از مخلوط های گازی مورد نیاز در صنایع مختلف در داخل و توسط تیم فنی شرکت فاران صنعت با نهایت دقت و حساسیت و به روش گرویمتری ( وزنی ) و انجام عملیات همگن سازی  تهیه می گردد.
1. سیلندر های یکپارچه ( بدون درز ) : این سیلندرها از یک قطعه ورق یک تکه تهیه شده و هیج گونه جوش و برشی در بدنه آن ها مشاهده نمی شود.
به استحضار می رساند، شرکت فاران صنعت توانایی تامین این گونه مخلوط ها را  از معتبرترین برندهای اروپایی و آسیایی دارا می باشد.
گاز اکسیژن در دما و فشار استاندارد به صورت گاز است
گاز گوگردی دی اکسید یا گاز سولفور دی اکسید با فرمول مولکولی SO2 گازی است بی رنگ ، سمی و غیر قابل اشتعال است.
در ایران از آنجایئکه رعایت این استاندارد برای همه گازها مقدور نمی باشد و هزینه های تعویض شیر از سوی مشتریان قابل پذیرش نیست، دو شماره از این استاندارد بیشترین کاربرد را دارد.
این عنصر دارای وزن اتمی  35.5 gr/mol است.
شرکت فاران صنعت تامین کننده و وارد کننده ی گاز کالیبراسیون یا مخلوط های گازی یا گاز میکس بصورت درصدی ، ppm پی پی ام و ppb  پی پی بی از معتبرترین برندهای اروپائی و آسیائی می باشد.
برخی از مخلوط های گازی بدلیل اجزاء تشکیل دهنده ی آنها، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی و همچنین حساسیت بالای مصرف کنندگان، بدلیل عدم امکان تهیه در داخل ایران جزء مخلوط های گازی وارداتی به شمار می روند .
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مگاز کالیبراسیون تنفسی ( میکس تنفسی ) مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.
با وجود کشف گاز استیلن توسط ادموند دیوی در اویل 1800 میلادی ولی تا اواخر این صده استفاده ی گسترده ای گاز استیلن بعمل نیامده بود.
جرم مولکولی ایزو بوتان  58.12gr/mol  است.
گاز استیلن گازی بسیار فرار است لذا به محض تماس با گاز اکسیژن به شدت مشتعل می شود .
ب) BS4 : این شماره استادارد مخصوص گازهای قابل اشتعال مثل هیدروژن ،متان و سایر هیدروکربن ها می باشد .این نوع ولو چپ گرد بوده و دارای قطر 5/8" می باشد.
جالب این است که در جهان فراوانی آرگون 36 که از محصولات سنتز هسته ای ستاره ای در ابرنواخترهاست بسیار بالاتر از آرگون 40 است.
گاز آرگون ۰٫۹۳۴٪ حجمی و ۱٫۲۸۸٪ جرمی اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.